Maar een kwart van de managers gebruikt mobiel internet. Vooral vrouwen blijven achter.
Dat blijkt uit het jongste onderzoek van de ‘ICT Barometer’ van Ernst & Young, dat gestoeld is op een niet-represenatatieve steekproef onder managers.
Uitkomsten
- Tweederde van de managers zegt een pda en/of telefoon metinternettoegang te bezitten, maar 40 procent van deze groep maakt daarook gebruik van, ofwel 26 procent van alle ondervraagden;
- Van de ondervraagde mannen gebruikt 33 procent mobiel internet, van de vrouwen maar 10 procent;
- Opvallend is dat het percentage dat mobiel internet in deleeftijdsgroep 15-34 jaar slechts 22 procent bedraagt, en in deleeftijdsgroep 35-49 jaar hoger ligt: 31 procent;
- Genoemde redenen om het niet te gebruiken zijn
– Geen behoefte: 63 procent – Te duur: 48 procent – Te klein scherm en toetsen: 26 procent – Trage verbinding: 21 procent – Te ingewikkeld: 12 procent – Te beperkt: 11 procent
- Wat doen gebruikers met data?
– Info opzoeken: 81 procent – E-mail: 73 procent – Nieuwssites: 68 procent – Agenda: 48 procent – MMS: 39 procent – Inloggen op bedrijfsnet: 38 procent
- Video’s bekijken, chatten, muziek downloaden etc. doet 12 procent of minder, videobellen maar 4 procent
Bijde beoordeling van aspecten komen prijs en snelheid er beroerd af.Aanbieders moeten prijzen verlagen, concludeert Ernst & Young.Daarentegen wordt de betrouwbaarheid van de verbindingen als meestpostieive punt genoemd.
Op de zakelijke markt heersen KPN en Vodafone met mobiel internet, onder consumenten gaan KPN (Hi) en T-Mobile aan kop.
Bron: Planet
|
Doo , de