Vrouwen niet in voor mobiel internet

Vrouwen niet in voor mobiel internet
Maar een kwart van de managers gebruikt mobiel internet. Vooral vrouwen blijven achter.

Dat blijkt uit het jongste onderzoek van de ‘ICT Barometer’ van Ernst & Young, dat gestoeld is op een niet-represenatatieve steekproef onder managers.

Uitkomsten

  • Tweederde van de managers zegt een pda en/of telefoon metinternettoegang te bezitten, maar 40 procent van deze groep maakt daarook gebruik van, ofwel 26 procent van alle ondervraagden;
  • Van de ondervraagde mannen gebruikt 33 procent mobiel internet, van de vrouwen maar 10 procent;
  • Opvallend is dat het percentage dat mobiel internet in deleeftijdsgroep 15-34 jaar slechts 22 procent bedraagt, en in deleeftijdsgroep 35-49 jaar hoger ligt: 31 procent;
  • Genoemde redenen om het niet te gebruiken zijn
    – Geen behoefte: 63 procent
    – Te duur: 48 procent
    – Te klein scherm en toetsen: 26 procent
    – Trage verbinding: 21 procent
    – Te ingewikkeld: 12 procent
    – Te beperkt: 11 procent
  • Wat doen gebruikers met data?
    – Info opzoeken: 81 procent
    – E-mail: 73 procent
    – Nieuwssites: 68 procent
    – Agenda: 48 procent
    – MMS: 39 procent
    – Inloggen op bedrijfsnet: 38 procent
  • Video’s bekijken, chatten, muziek downloaden etc. doet 12 procent of minder, videobellen maar 4 procent

Bijde beoordeling van aspecten komen prijs en snelheid er beroerd af.Aanbieders moeten prijzen verlagen, concludeert Ernst & Young.Daarentegen wordt de betrouwbaarheid van de verbindingen als meestpostieive punt genoemd.

Op de zakelijke markt heersen KPN en Vodafone met mobiel internet, onder consumenten gaan KPN (Hi) en T-Mobile aan kop.

Bron: Planet

0 gedachten over “Vrouwen niet in voor mobiel internet

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.