KPN opnieuw nummer 1 met mobiel internet

Kpn2006_logo_1Wanneer respondenten zich op het internet orixc3xabnteren naar eenmobiel internet abonnement voor de laptop, wijzen zij KPN aan alsfavoriete website om dit bij af te sluiten. Dat blijkt uit de WebPerformance Scan van WUA!. Tijdens het onderzoek afgelopen januari zijnin totaal 184 beoordelingen gegeven over 26 verschillende websites. KPNkwam uit hetzelfde onderzoek in juli 2009 ook als winnaar naar voren.

Netals in het onderzoek van juli 2009 bestaat de top drie uit KPN,Vodafone en T-Mobile. Een nauwkeurige blik op de uitslag toont dat KPNzich, ondanks een nagenoeg zelfde eindscore, zich heeft verbeterd opbelangrijke deelaspecten. Bijvoorbeeld op het deelaspect xe2x80x98doorgaanxe2x80x99,waarbij wordt onderzocht of respondenten een website de moeite waardvinden of direct wegklikken, toont de provider ten opzichte van devorige meting een verbetering van ruim 10 procent. Mede daardoor weetKPN wederom boven de overige aanbieders te eindigen. Daarnaast heeftVodafone een verbeterde eerste indruk en de beste score op webimago, endaardoor de tweede positie in de lijst van aanbieders weten tebehouden. Nummer drie, T-Mobile heeft ook niet stil gezeten. Op dethemaxe2x80x99s xe2x80x98doorgaanxe2x80x99 en xe2x80x98vindbaarheidxe2x80x99, scoort de website beter dan in devorige meting.

Tele2 is dit keer wel opgenomen in deeindlijst. In het vorige onderzoek naar mobiel internet waren zij vaakgenoeg gevonden, echter haakte er destijds teveel respondenten directaf. Opvallend in de laatste meting is dat Tele2 nu een stuk beterpresteert op de eerste indruk.

Voor het onderzoek nodigde WUA!veertig respondenten uit, allen tussen de 20 en 48 jaar oud. Zij kregende volgende case voorgelegd: xe2x80x98Je bent op zoek naar een mobiel internetabonnement voor je laptop, zodat je overal en altijd online kunt zijn.xe2x80x99De deelnemers mochten vervolgens zelf bepalen welke elementendoorslaggevend waren in het bepalen van de voorkeur. WUA! legde hetzoekgedrag en de opgedane indrukken in detail vast, en berekende aan dehand daarvan de verschillende Web Performance Scores. De resultaten vanhet onderzoek maken het voor een aanbieder inzichtelijk wat crucialebeslismomenten van consumenten zijn op hun website.

Bron: Connexi

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.